vrijdag 24 oktober 2008

Sites

Ik heb een paar nieuwe websites gemaakt. Want dat is heel makkelijk tegenwoordig met freewebs en synthasite. Natuurlijk is het de bedoeling om daarmee anderen, mij nog volkomen onbekende mensen met mijn ideeen en teksten lastig te vallen. Maar het werkt ook andersom, het geeft een reden om gedisciplineerd en gestaag aan bepaalde projecten te werken.
De komende weken zullen uitwijzen waar mijn hart eigenlijk ligt. Ben ik nog steeds de meniste theoloog die graag Barth en Yoder wil uitleggen? Wil ik het verhaal van mijn dissertatie nog eens uitgebreid aan de orde stellen? Dan zou er een site over Jodendom en Christendom moeten komen. Zou het kunnen dat de kunstfilosofie mij het meeste boeit? Dan ga ik door met schrijven over Velazquez en Cezanne. En moet dan toch eens uitzoeken hoe je die accenten op de e zet als je met een blogeditor schrijft. Of ben ik toch meer de filosoof die Hegel in de moderne discussie wil meenemen en in debat wil gaan met Zizek en Lacan? Of - nog weer anders - wil ik het liefste verhaaltjes schrijven?

Ik merk het wel. Voorlopig wil ik nog geen afscheid nemen van de mogelijkheden. Al is het maar omdat het maken van een website een van de leukste bezigheden is.

Geen opmerkingen: